1. október 15-én irodánk szervezésében a Monguz Kft. tartott kiterjesztett (AR) és virtuális valóság (VR) bemutatót a Békés Megyei Könyvtárban.Megismerhettük és kipróbálhattuk a közgyűjtemények (könyvtárak, múzeumok, levéltárak) és a kulturális örökség népszerűsítésének, bemutatásának lehetséges, tartalommegosztást támogató formáit.
    A kiterjesztett valóság alkalmazásokkal bővebb információkat “vetíthetünk” egy kézzelfogható tárgyra (legyen az fénykép vagy képeslap). A “Jurnal de licean” tabletre letöltött applikációjával plusz információkat kaptunk arról a képeslapról, amelyet leolvastunk az eszközzel.
    A virtuális sétát és a szórakoztató tanulást támogatja a Łódź-i Zeneakadémia virtuális valóság alkalmazása. Szerepjáték során a játékosnak a palota bejárása közben különféle feladványokat kell megoldania, amíg el nem jut a játék céljához, Grażyna Bacewicz kottájához.
    A VR-technológia felhasználásának egyik bemutatott hazai példája a “Séta az Egri Palotában” elnevezésű alkalmazás, melyben a virtuális séta mellett a látogató bővebb ismereteket is megtudhat a kiállított műtárgyakról